Lyckad helg!

Helgen i Västerås var jätterolig och mysig! På fredagen åkte jag dit ihop med mamma och pappa, och när vi kom fram gick vi på stan tillsammans allihopa. Sen åt vi jättegod kinamat, och efter det fortsatte vi att gå på stan. :) Efter ett tag var vi fikasugna, så då satte vi oss på ett mysigt café och jag åt typ världens godaste paj. Var hela jordgubbsbitar och små chokladbitar i den. Mums! :) Sen på kvällen kom några av Sophies klasskompisar förbi och så satt vi och förfestade ihop. När alla kände sig redo, elelr rättare sagt när klockan närmade sig tolv fick vi ge oss iväg med en jävla fart till Pluto, för att Danne skulle kunna komma in gratis! haha :) sprang typ hela vägen, vet inte ens om han kom in gratis, men men :P
Sen på PLuto dansade vi och röjde jättelänge! Vad hur kul som helst, ända tills fylleanna kom på att Sophie hade lovat henne kebabrulle efteråt.. Då blev hon så hungrig att hon bara kunde koncentrera sig på det.. haha. Aja, efter krogen, så köpte vi iallafall en kebabrulle, och den var riktigt stor den. men gott var det! :)

På lördagen vaknade vi av att mamma och pappa ringde och väckte oss, de hade sovit kvar på hotell, och vi skulle åka tillsammans ut till Hälla och shoppa lite på Ikea och så. Hittade ingenting på Ikea, men jag och Sophie handlade leggings och ett varsit linne att ha på kvällen! Sen sa vi hejdå till mamma och pappa som skulle hem till Brynäsmatchen, och så gav vi oss av till en skoaffär, där jag skulle köpa ett par skor ! När vi hade gjort det, och skämt ut oss lite i skoaffären, som vi alltid gör, var det dags att gå ut med Watson,Sophies grannes hund, som vi hade lovat att gå ut med ! Watson är en stor blandrashund , som ser ut som en brun rottweiler typ :) Frida som är hundens ägare sa åt oss att vi var tvungna att dra jättehårt i början för att annars skulle det bli Watson som styrde promenaden. Heeh, det där gick inte så bra det där inte, utan det var ungefär Watson och sen anna hängande i luften efter.. haha. Och det roliga var att alla andra hundägare tvärvände så fort det fick syn på oss. Sen var det dags för Sophie att hålla lite i kopplet.. åh, det var kul! :) hon vågar inte dra nånting, så där var det ett streck efter en hund typ.. Sen var det roligast när Sophie kläcker ut sig kommentaren; "varför glor alla så mycket?" när Watson spatserar på en kyrkogräsmatta typ. Hon hinner bara säga det, innan vi tittar upp på trädet en bit ifrån Watson och alla andra träd för den delen, "Rastning eller beträde av gräsmattan av hundar strikt förbjudet" -nåt i den stilen.
På kvällen skulle vi till Marielle på förfest, men jag och Sophie var så sega, så alla fick komma till Sophie istället. haha. Iallafall gick vi på Kåren för det var "Stora Tentafesten/Halloweenfest" där och oj vad folk det var redan vid tio när vi kom dit!! Dansade jättemycket i början, men sen började jag må illa, och var tvungen att gå hem vid tolv och äta tacosrester, från Sophie, min och Emmas tacokväll! :)
Dagen efter gick vi, bakfullare än på länge, och åt tacos på kårens tacobuffé! Var mycket studenter där och det kändes precis som att gå i skolan igen, och äta i matsalen.

Btw, jag har hört de värsta raparna i mitt liv under den här helgen, och jag har lovat mig själv att aldrig rapa bland folk igen, så länge de inte är min familj eller nåt!

PUSSAR

(har råkat tryckt på nån tangent, inte på k:et, därför allt är kursivt! sorry).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0