GODIS?

Nu blir det Lets Dance mys med tjejerna. Inte för att jag är så stort fan av den där skiten, men det är ju en gammal klasskompis som är en av dansarna, så då får man offra sig och titta på första avsnittet iallafall :)

Okej. Jag och S har bestämt att vi har en godis och bullfri månad i januari.Det behövs efter att ha haft en "ät skit varje dag"-månad i december.

Vi får äta vid speciella tillfällen (som annis födelsedag) och en valfri dag i veckan. Och jag måste säga att jag har varit så sjuuukt duktig. Jag har aldrig haft några godisfria månader förut, det har jag inte behövt, eftersom jag inte älskar godis direkt. Men på senaste tiden och tack vare mitt jobb så har det varit enormt mycket, och det är inte så bra att skapa en sån vana.

Så självklart när Anna bestämmer sig för att prova, så är det nån där uppe som bestämmer sig för att inte göra det enkelt för henne. Under hela den här veckan har jag tvingats att sitta och stirra på ETT BERG AV GODIS. Och varför då då? Jo, för det skulle packas godispåsar till en julgransplundring på kontoret och då pratar vi inte sådär 3 eller 5 eller 10 påsar, utan 120 stycken. Och det skulle såklart packas framför mitt skrivbord, så där fick det stå tills det var dags att packa allt. Det fanns alltså 120 stycken saker av sådär kanske 15 olika godissorter. Det var Snickers, Kexchoklad, Polly, Djungelvrålklubbor, Chokladrenar, Bilar, skumtomtar, jaaaaaaaaaa allt ni kan tänka er. Och där satt jag. Usch, stackars mig. 
 
Inte nog med det. Det finns ju folk som älskar att retas också. På jobbet kastade dom godis på mitt skrivbord och skar upp vetelängder som dom ställde precis framför mig, och jag ääääääälskar verkligen vetelängder. Sen satt dom o smaskade själv och berättade hur gott det var :) hahaha. dumma, dumma :) Och här hemma luktar det chips tamefan jämt. Det är ett under att E inte ser ut som ett chips snart.

Men jag ska klara det. 9 dagar har gått. 22 kvar. WEEEI.. Jag är fan duktig. !!!

Imorgon ska mitt lilla godisförråd som jag har sparat ihop under veckan ätas :) GOTT!

PUUUSS.

Kommentarer
Postat av: Moni

sv: hehe låter bra.. allt bra idag?

2009-01-09 @ 22:24:28
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: julia

tack så mycket:)<3

2009-01-10 @ 11:18:45
URL: http://justbyjulia.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: javisst är det! :)

2009-01-10 @ 15:24:45
URL: http://www.emmapeterssonn.devote.se
Postat av: Ida

Sv: Ja en aning! haha

2009-01-10 @ 16:13:29
URL: http://idaosterberg.blogg.se/
Postat av: bjursaker.blogg.se

kolla coolaste nagellacket på bjursaker.blogg.se :)

2009-01-11 @ 16:58:22
URL: http://bjursaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0