Död.

Precis när jag kom innanför dörren idag så lät det som att nån kastade nåt på mitt fönster.. Sophie och Magnus som drygar tänkte jag,  eftersom jag nyss hade träffat dom. Men när jag kollade dit så såg jag ingen ..Lite läskigt, men eftersom varken Sophie eller Magnus är någon flaggstång, antog jag att deras små huvuden inte nådde upp till mina fönster, så jag gick fram för att kolla ut. Och där på marken låg en liiiiiten staaaaaackars fågel. :( Den pep och sprattlade, och jag fick panik. Ringde mamma fort som fan, eftersom hon är bra på sånt här och det är då inte jag. Men när jag hade pratat klart med pappa (han är inte heller bra på sånt här) eftersom mamma var upptagen med annat, så ska jag gå fram för att titta vad den gör och då ligger den där med vingarna utsträckta och nacken bakåt. Död.


Fan .. nu lär jag ju pynta hela fönstret med saker så att fåglarna ser att de inte kan flyga in här..


Idag är den Sveriges nationaldag!! :)  


HA EN BRA DAG, och puuuuss! (förresten, ser ni vilka härliga moves flaggan gör.. Man blir ju nästan yr)



(bild: http://thoralfalfsson.webblogg.se/images/2008/svensk_flagga_14590128.gif)

Kommentarer
Postat av: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

Svar: Tack så mycket! Hoppas att du kommer tillbaks i framtiden och kikar på allt nytt som jag gör. :)

2009-06-06 @ 21:25:22
URL: http://castlebabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0