Ta mig tillbaka till Indien...

Den resan var verkligen så himla intressant och underbar. Första dagen när vi kom fram på kvällen hade alla panik. En massa indier kom direkt på flygplatsen och slet tag i våra väskor. Vi hann inte ens reagera utan det var bara att springa efter. Alla nya lukter och syner skrämde oss och det blev inte bättre när de väl stannade med väskan vid en buss och började att sträcka ut händerna; MONEY. Vi letade fram någon tjuga och ljög att vi inte hade några mer pengar. Vi lärde oss att man håller i sina väskor hårt nästa gång.

Väl på bussen åkte vi förbi en massa eländigheter. Smutsiga kossor mitt i de leriga gatorna. Massa människor som knappt hade något på sig som slet på sina åkrar. Stora familjer som trängdes under sina små skjul till hem. Och när bussen väl stannade utanför vårt hotell var det kolsvart ute, och vi var de enda som klev av. Fick veta att de inte kunde köra bussen hela vägen in, och att vi skulle bo på hotelldelen längst in. Jag överdriver inte när det kändes som att man skulle bli mördad av varenda människa som vi mötte i mörkret på den där vägen. Och här finns det såklart inga lyktstolpar som ni kanske förstår :)

Väl på hotellrummet så ville alla bara hem, men vi lyckades somna och vaknade upp till något helt annat. :) Kopierar ett inlägg som vi skrev på resdagboken efter några dagar.. Då hade vi lyckats skaffa oss en egen taxichaufför som körde oss överallt.

Måste också berätta att man är exotisk om man är vit i Indien, så det var jättemånga indiska turister från typ Bombay som antingen kom fram och frågade om de fick ta kort på oss tillsammans med dem eller så smygtog de foton när de inte trodde att vi såg. Ganska sjukt.

"VARMT

Hej alla dar hemma!
Vi har inte riktigt borjat sakna er annu.. men snart sa :)
Har det sa javla bra! varmt som satan, billigt BILLIGT, god mat och verkligen jatte snalla manniskor.

Hundar lite overallt, katter inte sa manga. bilar mopeder OVERALLT :) kossor har vi sett idag ! skitcoolt. mitt i gatan.

forsta dagen (kvallen) var sadar. 3 JAVLIGT radda musar. haha.
men sen nar vi vaknade blev det genast annorlunda.
vi borjade med frukost pa hotellet, sen vidare till stranden.
sen fick vi pedikyr for 35 kronor! skitskont! fina malade naglar och mjuka halar och tar.
sen tog vi en tripp till nattmarknaden. jatte mycket stand och myyycket folk, men fan fler taxibilar.. :)
vi har kopt lite grejor, armband osv. vi har en "egen" taxidriver. hiiiih, jean :) han ar jattesnall och typ i varan alder.

alla har ar jatte fattiga! de tigger pa gatorna och man maste pruta jattemycket om man handlar nagot pa gatan! de foreslar over dubbelt sa mycket an vad det ar vart.

pa onsdag ska vi pa disco! girls night. och indiska singelkillar ar forbjudna att ga in! skont! :)

nina har blvit ett objekt. hon har fotats tva ggr. en gang av tva fran deli. de hade nog aldrig sett en tjej i en bikini. sen va det tva indier som skulle fotas med henne :) kandis

idag har vi sett 3 ormar. kobror. med en san dar gubbe som spelar for dom. coolt.

nu ska vi svettas vidare. sen sova. det ar ju kvall har nu. vi ligger 4,5 timme fore er dar hemma!